Winners don't quit and quitters don't win

Vaknade upp denna söndag med minusgrader och små snöflingor utanför fönstret. Kändes bra att söndagens löprunda i bokskogen redan var bokad.

Har känts bra i kroppen hela vecka så tankarna på att köra ett lite längre runda var inte långt borta. Mike var på direkt och vi bestämde oss för att köra 10+3 km. Vi höll ett bra tempo och backarna kändes inte allt för tuffa. Runt 6 km så trampade jag fel och stukade foten. Det var bara att knyta skorna extra hårt och springa vidare. Till en början gjorde gjorde det lite ont men smärtan försvann ganska snabbt.

När jag stukade foten hörde jag förra årets vinnare utav KMD, damer, som sa Winners don't quit and quitters don't win. Så det var bara att köra på samtidigt som smärtan inte fick bli för stor.

Vi tog oss igenom 13 km och det kändes oerhört bra. Så det blir liknande löprundor i framtiden vilket jag är säker på kommer ge väldigt bra resultat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback