Trött fredagmorgon och tränings filosofi

Klockan ringde 06:05 och jag kände att kroppen inte fått tillräckligt med vila inför dagens första träning. Skickade ett sms till de andra järngrabbarna om min frånvaro från morgonträningen. Det blev en lång diskussion ang. min frånvaro och att jag hade svag karaktär. Men jag stod på mig då jag anser att det är bättre att känna sig utvilad och genomföra träningen när man är stark i kroppen, istället för att göra det även om man känner sig trött och sliten.

Detta betyder inte att man inte ska träna även om man har träningsvärk för det är ingen anledning att avstå. Men om man nu inte känner att man har tillräckligt med ork i kroppen, då tror jag att man tjänar på att avvakta med träningen tills orken kommit tillbaka.

Till lunch var orken definitivt tillbaka och det blev en 6 km löp runda med två kollegor. Tog det lugnt då jag hade lite känning i vaderna från tidigare i veckan och jag ville inte få för hög puls.

Iom att jag missade morgonens simträning så såg jag till att hitta till simhallen efter jobb så att jag kunde bocka av det från dagens schema.

Helgen bjuder på vila under lördagen, om jag lyckas hålla mig från gymmet, och under söndagen blir det en 10 km runda i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback