Allt som går upp ska även ner

Att bestiga en backe tog inte så lång tid att bemåstra på rullskidor, men att ta sig ner sakta och säkert var desto jobbigare. En av backarna ute på Lernacken har de senaste veckorna känts omöjlig att ta sig nerför utan att stanna för att vila och fatta lite extra mod. Tills idag då jag rullade ner för backen utan att stanna, utan att ramla och med fart hela vägen.

Lyckades även att ta mig fram utan stavar och kände att jag hade kontroll. Vasaloppet känns lite närmare, samtidit som vetskapen att det är mycket kvar att lära kvar finns kvar. Efter Tjurruset så blir det att fokusera på rullskidorna och få in fler pass i veckan.

Idag kom mina X2U active/recovery compression tights, sitter riktigt bra och det ska bli kul att se om de gör för skillnad på lördagens löpning i Bokskogen.

Kommentarer
Postat av: Irondaddy

Good job!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback