Tjurruset 2012 genomfört...

Då var det gjort, Tjurruset 2012. Vilken upplevelse, det var tufft, blött och hur kul som helst. Kom i mål på 1:12:00 och borde nog vara ganska nöjd, men jag vet att jag kunde tryckt på lite extra på vissa sträckor. Det viktigaste var att jag hade kul.

Jag och Teo kom dit utan att riktigt veta vad vi skulle vänta oss. Vid starten så ökade pulsen och man kände att nu j*vlar så händer det. Efter en kilometer så kom den sjukaste backen som jag någonsin sett och sprungit uppför. Tankarna som kom då vad "Vad i helvete är det jag gett mig in på". Till min glädje så var det den jobbigaste backen som man kunde springa uppför. De andra fick man klättra upp för, men var även de jobbiga.

Efter 3 kilometer hörde jag en funktionär skrika "Nu börjar tjurruset, det där var bara uppvärmningen". Tanken "Vad i helvete har jag gett min in på" kom igen men försvann med mig in i träsket. Det var träsk, backar lera och klippväggar att ta sig upp för. Och så fortsatte det tills det var en kilometer kvar och man kom ner till ett dike med lera och vatten som man fick kämpa sig fram i. Det var nog de långsammaste 500 m på hela loppet.

Att springa i mål var en fantastisk känsla och tre varma koppar med buljong senare så var man nästan människa igen.

Hoppas kunna delta nästa år igen, känns tufft med tanke på att Lidingö loppet går en vecka tidigare. Men Allt möjligt, inget omöjligt!


Kommentarer
Postat av: Leona

Du är världens bästa Nic!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback