Delmål, viktigt för att nå fram

För att nå de resultat som man sätter upp för sig själv så krävs det, oftast, att man har delmål på vägen.

Ett av mina delmål för träningen inför Vasaloppet, har varit 20 km på rullskidor på ett och samma pass. Kändes oerhört bra idag när jag såg 20 km på GPS klockan efter 1,38 h. Nästa distans blir 25 km, vilket jag hoppas klara av nästa vecka.

I morgon så har jag blivit inbjuden till P4 morgon för att diskutera min sattsning med Svenska klassikern. Tydligen så har de hälsa som tema denna veckan. Blir en kul grej som ger en extra boost att faktiskt genomföra mina åtaganden, nu när man gått ut med sina ambitioner i etern.

Efter jobb så blir det en runda på cykeln och löpning med järngrabbarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback