Ny träningsklocka och ännu en dag med cykling...

Började cykla till jobbet förra veckan och försöker göra det så ofta det går. dels för att få ROI för min racer investering men även för träningens skull. Börjar nu kännas lite lättare för varje dag som går, samtidigt som min förvåning utav människor i trafiken tycks hitta nya höjder för varje dag.

I morse så ser jag en mamma gå med sin son i hand gå över cykelbanan UTAN att titta varken höger eller vänster mitt så Södervärn; vilket är en av Malmös mest trafikerade platser under rusningstid. Antingen så gjorde hon ett ärligt misstag eller så var hon helt ovetande om sin omgivning, vilket kan vara ytterst farligt i Malmö. Denna gång gick det bra, men tänk om olyckan varit framme. Det kunde slutat illa för både henne och hennes lille son.

Jag fick min nya GPS klocka igår, Suunto Ambit, den är basic, har all funktionailtet jag behöver för tillfället och har en bra träningsdagbok online;
www.movescount.com. Detta är mitt senaste inköp för att se hur mycket jag tränar och hur min träning utvecklas.

Det finns fler inköp som måste göras för att kunna träna inför nästa års stora utmaning, Vasa loppet., i form av rullskiror. Behöver göra lite mer efterforskning på vad det finns för utrustning innan jag gör mitt inköp. Jag måste nog lägga upp ett bra träningschema för att få lite mer struktur på tiden jag lägger på de olika tränings momenten; gym, cykling, simning, löpning, fotboll, rullskidor (framtiden).

I morgon blir det i alla fall löpning på lunchen, 6 km, och kanske ett gympass efter jobb. Allt beror på dagsformen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback