Efterlängtad Skanör tur och retur

Så idag kan man checka av ytterligare en sak som jag aldrig trodde jag skulle göra om du frågat mig för 15 år sedan. Att cykla Skanör tur och retur, tanken slog en nr man var ung och hängde i Höllviken på somrarna. Men lika snabbt som tanken kom så försvann den för man tyckte det var för långt.

Tills idag då jag och en kollega tog oss ner till Skanör för att avnjuta en välförtjänt dubbel machiato. Förmodligen den godaste jag druckit, pga omständigheterna.

Så turen gick rakt ut från Malmö förbi Holma, in i Tygelsjö, genom Vellinge och Höllviken för att sedan ta oss till Skanör. Vägen hem tog vi en tur genom Gessie villastad, Bunkeflo, Klagshamn, Sibbarp, Ribersborg.

Totalt blev det 73 km med ca 29.5 km/h då vi inte hade mycket motvind. Var kul att ha någon att cykla med senna gång och hoppas på fler gästspel från min kollega. Fick många bra tips om hur jag ska cykla. Efter en lång och efterlängtad resa så blev det ett par timmars vila på soffan.

Ser fram emot nästa fika i Skanör, får se om det blir någon annan tur ut på landet innan dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback