Efter träning kommer vila....

Otaliga gånger har jag använt uttrycket "Man kan cykla runt Malmö på en timme" för att beskriva hur kompact Malmö är som stad. Även om staden växt väldigt mycket de senaste åren.

Jag har alltid velat cykla runt Malmö stad för att se om mitt påstående var sant. Idag kunde jag checka av det från min "bucket list". Det tog dock lite mer än en timme att genomföra, men då cyklade jag en extra omväg genom Tygelsjö och Gessie innan jag tog mig innanför Malmö stadsgräns igen.

Totalt 53 km, mycket av det i motvind vilket fick mig att inse att innan bästa cykeltur så ska jag titta på hur vindarna blåser. Avslutade med en 7 km runda igenom Malmös parker och tog en liten paus på en vernissage i Pildamsparken, där en barndomsväns pappa ställer ut.

Efter ett tufft träningsprogram så blev det mat och vila. Tog emot lite att inte vara ute och njuta av kvällssolen, men min tre timmars siesta var välförtjänt. Likaså mammas underbara tiramisu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback