Bitter insik, möjligheternas kamp

Att ta sig an svenska klassikern har från början varit att ta sig an fyra stora utmaningar. Från början så har Vasaloppet känts som den största utmaningen. Speciellt då jag kommer från den delen av landet där vi inte åker skidor på vintern. Vätternrundan har alltid känt tung pga den långa distansen. Lidingöloppet är både långt och tufft men något man får ta sig igenom och sedan har vi att simma Vansbro.

Jag tror jag har underskattat den sistnämnda utmaningen, eller i alla fall min egen förmåga vad gäller frisim. Denna bittra insikt fick jag idag när jag påbörjade min simträning i 25 m bassängen.

Det kommer att ta många timmars träning för att komma upp till en nivå för att ens kunna försöka simma 3 km non stop.

Tur att man är ute i god tid och har tiden att träna. Kanske borde jag ta och köpa ett par rullskidor inom en snar framtid. Känner att jag även kommer att få en ännu bittrare insikt då.

Det är bara att kämpa på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback