Att lyssna på kroppen är en konst att bemästra.

Efter en dag utan träning så kändes det att man hade mycket att ta igen. Ett gym pass på lunchen och fotboll på kvällen. Efter matchen hade jag mer att ge så jag kom in på tanken att ta en sen löprunda.

Efter mat och lite vila så var det dags, men kroppen drog i handbromsen och jag lyssnade. Nu så här i efterhand så känns det som att jag gjorde rätt val. Jag hoppas att jag även lyssnar på kroppens signaler bästa gång jag hamnar i samma situation.

Det finns ju alltid en dag i morgon också, då blir det cykling och ett efterlängtat benpass.

Fick nys om ett triathlon event i Malmö i Augusti. Låter som en kul grej så vi får se om jag anmäler mig. Jag ska nog gå med i en triathlonförening så att man kan träna och lära av andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback