Rullande och blåsor...

Efter en lång väntan så fick jag äntligen på mig mina rullskidor och gav mig ut för att få insikt i vad jag egentligen tagit på mig att genomföra. Smygstartade i börja av veckan med att öva in testa på balansen vid an avlägsen och tom parkering så att man inte vara i vägen för andra. Försökta öva in diagonalen men det var lite för ambitiöst så jag fokuserade på att ta mig frammåt med stakning.

Så blev det då dags för att ge sig ut och se hur ett längre träninigspass med rullskidorna skulle kännas. Efter 56 minuter av stakning så var händerna fulla med blåsor och överkroppen hade fått sig en riktig genomkörare. Resultatet 11 km och insikten att jag om bara några månader ska genomföra en sträcka som är 9 gånger så lång. Det som känns bra är att känslan är att det kommer gå, hade känts jobbigare om man blivit helt avskräckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback