Klungan lämnar ingen...

Så kom dagen då jag skulle våga mig ut bland riktiga cyklister i en cykelförening och hänga med dem på ett av deras distanspass på 80-100 km. Då jag aldrig cyklat i klunga tidigare så se det lite nervöst men som alltid är det bara att ta tjuren vid hornen. Tre grupper skulle ge sig ut snabb, medel och långsam. Bestämde mig för medel där snitthastigheten skulle ligga på 30 km/h. Första 30 km så höll gruppen 28 km/h, men detta trappades upp efter ett kort stop med fika och kaffe. Nästa 30 km fik betydligt snabbare, 34-36 km/h. När till slut backarna och tempot blev för mycket och benen blivit fulla med blod så föll jag efter gruppen stannade för en kort paus. Man drog ner tempot till det tänkta 30 km/h och jag kunde avsluta starkt, 87 km på under 3 timmar. Det måste jag säga att jag är nöjd med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback