Livets goda....

Ibland måsta man stanna upp och ta sig tiden och "njuta av livets goda". Alla har vi hört någon säga det, alla har vi sagt det. Men allt för sällan så delas det med av vad just livets goda är, men här är något från min bok av livets goda.

Om det var något som min morfar förde över till mig så var det definitivt finsmakeriet. Hans förkärlek till Stilton ost, kex och ett gott vin lever vidare genom mig idag. Så när jag besökte min mamma fick jag en English Blue Stilton ost, som fick sällskap av lite fikon marmelad, vindruvor och kex. Tyvär hade jag inte mage nog att ta en av hennes finare Amarone viner, så vin lös begav jag mig hem. Väl hemma insåg jag att det fanns en liten slurk kvar at min Plantation Rom från Jamaica som visade sig passa ypperligt till min planerade smakupplevelse.

Så när man känner att man behöver det där lilla av livets goda. Hitta då det där som smälter å tungan, det där som man inte förtär varje dag och bara njut av smakupplevelsen. Sannerligen en av livets goda!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback