konspirations teori eller förd bakom ljuset...

Jag vet inte hur länge sen det var men inte mer än 1 år sedan en god vän till mig berättade om en dokumentär som heter Zeitgeist - The Movie. Enligt honom, eller så jag kommer ihåg honom formulera den, så pekade den ut s"ammhällets fiende nummer 1". Väl medveten om att samma individ har storhetsvansinne och införskaffat  diverse kompendium med konspirations teorier. Beslutade jag mig för att se vem, vilka eller vad som pekats ut att vara "samhällets fiende nummer 1".

Det grundläggande budskapet som genomsyrade hela dokumentär filmen var att man skall vara kritisk mot all information man kommer över. Även informationen man presenterades med i dokumentär filmen. En del ämnen som togs upp ärär och kommer förmodligen förbli teorier då, de är svåra att besiva. Men med vårt (jag säger vårt med förhoppningen på människan, vilket i sig är  helt banal) sunda förnuft är  information som presenteras relativt lättsmält.

Alla borde ge 2 timmar av sin existens för att se denna dokumentär. Då jag är övertygad om att något kommer att tas upp som varje enskild person kan ta till sig. Så ge den en chans,även om man kan tycka att den börjar segt.

Zeitgeist - The Movie kan man se direkt på nätet på
http://www.zeitgeistmovie.com/
Även uppföljaren som tar upp fenomenet pengar finns på denna sida och heter Zeitgeist: ADDENDUM.

Se Zeitgeist - The Movie innan ni ser Zeitgeist: ADDENDUM.

Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback