Ett första intryck...

Det sägs att man aldrig kan ändra ett första intryck. Det som dock utlämnas är att ett första intryck inte alltid behöver vara det initiala. Tror inte att någon undgått att höra minst en mening i media om den så kallade Blondinbella. Otaliga gånger har jag hört om denna stockholms tjej, men aldrig tänkt till om denna oerhört drivkraftiga tjej. Som verkligen byggt upp en verksamhet kring sitt namn. 

Vet inte när jag för första gången jag hörde om denna tjej, men idag fick jag mitt första intryck av henne. Jag hastade igenom en morgon tidning. Då jag skymtade ett citat som stack i ögonen. "Jag måste fortsätta att förespråka konsumtion,  annars kommer ingen att vilja annonsera.”

Jag läste detta citat ett par gånger och ställde mig frågan om detta var ett klumpigt uttalande som media förvrängt. I vilket fall så blev mitt första intryck av denna driftiga unga tjej, vars namn flurerat i media nästan daligen. Inte positivt.

Så det kan nog stämma att ett första intryck kan man aldrig ändra på. Att det inte behöver komma med en gång kan vara värt att tänka på nästa gång man försöker göra ett gott intryck...



Kommentarer
Postat av: Mia

Man kan ju faktiskt medvetet "välja" om man vill göra ett gott intryck eller ej!



Man väljer själv, precis som allt annat ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback