Aktuell debatt.... sen Kommentar

Det har varit en livlig debatt på senaste om Fi... för dem som har legat i koma de senaste tiden kan jag förklara att Fi är förkortningen för den mans hatande separatist rörelsen Feministiskt Initiativ...

Efter Insiders reportage om Fi och deras synsätt på män och deras andra sk ideal så blev jag vansinnig. Detta inlägg skulle ha skrivits för länge sedan.... MEN det finns en anledning för att det kommer nu istället för då. Det med kommer att uppdagas och förklaras inom kort... but right now U ARE NOT READY!!!

Att den här sk grundaren (eller grunderska, eller vem hon nu va...ska försöka reda ut namnet) av Fi och språkrör för deras Parti Bibel sitter i nationell TV och säger att hon står för de ideal som omnämns i boken ÄR helt banalt. Tänker då primärt på deras synsätt på att män är och beter sig som djur... Då inte det faktum att vi tillhör det varmblodiga djursläktet som föder levande barn Homo Sapiens Sapiens ....

Då detta låg i hetluften tog Jonas Valström (som då inte är känd för sitt politiska engagemang inom samhället utan mer känd som naturvän och djurrättskämpekämpe, samt Sveriges egna Golden Retriever människans bästa vän) sig in i debatten om Fi's syn på att män är djur. Han liknade den vid babianernas samhälle. Om vi män skulle ta till oss Babian Hannens levnadsstandars så skulle vi inte få höra om alla tråkigheter i media… så som våldtäkter, överfall, psykisk misshandel, tvång... listan är lång. För detta hade kommit som en självklarhet. Kanske det är detta det som Fi vill uppnå, ett roligare samhälle utan alla tråkigheter i Media...

Denna insyn jag fått at Fi, deras parti och synsätt har lett till att jag och min gode vän lagt upp en plan hur vi ska få in Fi in i riksdagen…

Som jag sa innan… U ARE NOT READY!!!  :-)

//Spartacus\\

to be continued...


Kommentarer
Postat av: Danne

Nej, det var väl ingen dunderplan Fi hade direkt. Om folk vill uppnå jämställdhet, då känns det som att man jobba för jämställdhet och inte emot som Fi har gjort.
Det blir helt galet om man försöker vända på steket och regera världen. Då är det ju samma sak fast omvänt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback