20 veckor till KMD Challenge Copenhagen

Idag började jag med träningen inför årets stora utmaning den 18:e Augusti, KMD Challenge Copenhagen.

Tanken är att jag ska följa ett 20 veckor långt träningsprogram med simning, cykling och löpning. Programmet innebär träning sex dagar i veckan, tisdag-torsdag, med ett eller två pass om dagen.

Min förhoppning är att träningen i programmet förbereder mig för alla andra etapper i klassikern också. Men jag är ganska säker på att jag behöver avvika från träningsprogrammet någon vecka med mer specifik träning eller kolhydrat laddning.

Första dagen började med simning innan och cykling efter jobb. Lyckades få med mig en av järngrabbarna och fick en fin kvällsrunda. Tyvärr är det fortfarande lite kallt efter att solen gått ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback