Vasaloppet - Öppet spår 2013

Klockan ringde 03:00 och jag kände att jag fått för lite sömn inför dagens stora utmaning, Öppet spår.

Efter en kort promenad genom Moraparken så var vi framme vid bussarna som skulle ta oss till Sälen. Folk var lada och man kände förväntningarna hänga i luften.

Solen började gå upp precis innan start och väl i spåret upplevde jag en av de finaste soluppgångarna någonsin. Naturen var fantastisk och ett lugn omslöt alla åkarna. Detta lugn och tystnaden genomsyrade hela loppet, förutom vid vätskestationerna och åskådarna.

Efter tre mil så stod klockan på tre timmar ganska exakt och det ländes ganska bra. Men ganska snart efter det så fick jag uppleva kramp i triceps som aldrig förr. Jag var orolig att jag inte skulle hålla och i värsta fall att triceps muskeln i både vänster och höger arm skulle gå av. Efter rejält med vätskepåfyllning så gick det att ta sig fram igen. Men nästa tre mil gick på ren vilja, är tacksam för tjurskallen jag fick ärva från morfar. Framme vid 6 mil så var två tredjedelar av loppet klart och kände att jag inte behövde oroa mig för att inte komma i mål i tid.

Efter loppet så var det en snabb bastu och en lång dusch som stod p schemat. Min Kropp har aldrig känts så trött och sliten förr. Lite mat och fotboll, Inter-Miöan derby, så var det otroligt skönt att gå och lägga sig i sängen.

Sitter på tåget tillbaka mot Malmö och försöker greppa vad det egentligen är man genomfört. Allt jag kan säga är att jag gjorde det för dig morfar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback