Ingen träning men cykelvård

Det blev ännu en lång dag på jobbet, vet att det är söndag och man borde vara ledig, så träningen fick lida.

Kände att set var dags för välbehövlig cykelvård så jag plockade upp en kedjetvätt, rengöring och lite borstar på Biltema. Billigt och bra, så jag gjorde ett impulsköp och köpte en fotpump med tryckmätare; 49 k.

När jag äntligen kom hem efter jobb var jag inte så motiverad att börja pula med cykeln. Innan jag hann reflektera över mina val så påbörjade jag arbetet.

Måste säga att jag är nöjd med slutresultatet och har bog lyckats få ut några extra mil med nuvarande kedja och kassette. Kommer vara mycket mer noga med tvätt och underhåll i framtiden. Krävs inte en stor insatts och set är ganska kul att bli lite smutsig om händerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback